Journal de Rivesaltes 1941-42
During the Second World War, Friedel Bohny-Reiter, a Swiss Red Cross nurse with the “Children’s Relief” service, worked in the camp at Rivesaltes, which like many others in France held Jews, gypsies and people of Spanish origin who either lived in France or had come as refugees to the free zone. Thanks to this young nurse from Basle, many children were saved from certain death in Auschwitz. The film attempts to tell her story with the help of the diary she kept religiously through all those dark years, interpolating interviews with some of those she saved.