Johle und werche
Song and rituals still rule everyday life for the alpine farmers and shepherds in Toggenburg, Switzerland. The film follows farmer, musician and shepherd Hansruedi Ammann during a full year of work, bell rituals and yodelling. Just an hour away from Zurich, an exotic world of sounds await us, unlike anywhere else in Europe. The magical music of the alpine farmers has inspired composers such as Peter Roth. The film takes part in the alpine choirs' rehearsals, captures the last blacksmith in the alps during the production of bells, and follows the farmers hard at work.