Interdit aux chiens et aux italiens
Luigi Ughetto and his brothers leave behind their village of Ughettera, the land of the Ughetto family in their native Piedmont, to discover "La Merica", that fabulous land where dollars grow on trees. Instead of America, it is in Provence that Luigi will set down his bundle. His story is that of hundreds of thousands of Italians who left their homeland to settle in France, Switzerland, Belgium and everywhere else.