Innocenza
The war is over. In a little Swiss-Italian town on the lake of Lugano, a new schoolteacher (Enrica Maria Modugno) comes to town. She is both beautiful and sure of herself. That makes her suspect in the eyes of the mayor, but also interesting. It arouses the admiration of her students, especially of Luca, who falls head over heels for her. Luca’s feelings are encouraged by the way the teacher acts: severe in public, warmer in private. But Luca soon has a rival – his best friend Titta. In the course of an inevitable investigation led by the mayor (Alessandro Haber), however, both Luca and Titta cover for the teacher. Perhaps because of love… Unless, of course, this episode existed only in the imagination of young Luca.