Il sergente dell’Altopiano. La storia di Mario Rigoni Stern
A journey between the present and the past, with a wealth of testimony and reflections to tell the story of the writer Mario Rigoni Stern (1921-2008). During the course of an imaginary day, from dawn to star-filled night, his voice, recovered from the extensive archives, recalls the years of war and imprisonment. Once he returned home, over time the sergeant in the Alpine troops became the guardian of the Asiago plateau.