Il nuovo sud dell'Italia
A cinematic reflection on how Southern Italy is changing. What was once a locus of emigration has become a locus of immigration due to the influx of migrants from Africa, Romania or the Ukraine who have come to Italy. Moreover, due to the rejection and xenophobic laws by the Lega Nord in Italy, more and more migrants are moving south these days. To the south, where a proper infrastructure and the resources to accommodate this vast number of people are missing. Nevertheless, the scant means available are shared, amidst a great deal of violence and exploitation.