I'm Just a Simple Person
Kathrin Engler, an orphan from the St. Gallen region of the Rhine valley, was 22 when she accepted her childhood boyfriend’s written marriage proposal and emigrated to Canada. The portrait of this extremely humble 90-year-old woman, who now lives near Vancouver is a fascinating piece of social history, a rare glimpse into the annals of Swiss emigration. But more than that, it is also a love story worthy of a book of fairy tales – one that came within a whisker of not happening.