HUG – Les hôpitaux universitaires de Genève
A documentary about canton Geneva's University Hospital which focuses less on the technology of modern medicine or the ubiquity of doctors, than on the destiny of ordinary people: the hospital as a shrine of humanity. The film is an impressionist kaleidoscope whose theme is a small city in which the life of society reaches a kind of culmination. From joy to sorrow, all the pulsating extremes of life, from birth to death with disease in the middle, can be experienced in this confined space.