Hope Music
The new hope on Switzerland’s pop horizon is called “Pegasus”: the young quartet from Biel has just released ist first CD with a major label. Before that, however, the four 18-year-olds had already had a path of trial and tribulation behind them. Simon Baumann and Andreas Pfiffner accompanied Pegasus for two years, documenting their emotional roller coaster of highs and lows, self-doubt, crises, success and growing recognition. In spite of the fact that stars are frequently “made” on television nowadays, their type is still around: musicians who write their own songs and view their music as a message to the listener. Four of these musicians perform in the leading roles of the film. They are approximately 18 years old and compose straightforward, popular pop songs in a style akin to the 1960s. They have what it takes – states the unanimous voice in the press – to attain international success.