Histoires maternelles
An inward journey based on the author’s family film archive. The film explores intimacy, words and silence, to inspect the various shades of so-called maternal instinct. The author questions the implicit inheritance which passes down to generations and the conflicting desires that haunt her as a woman and a mother.