Henry Levy – Unternehmen Kunst
In a portrait, director Anna-Lydia Florin traces Henry F. Levy's journey towards art. She charts the phases of his life, beginning with his childhood in an upper-class Jewish family in Cologne, followed by his escape from the National Socialists by means of a Kindertransport rescue operation to England, the expression of Levy's entrepreneurial spirit in different branches of trade, his retreat to an agricultural estate in Kent, England, his taking residence in Switzerland and the founding of the BINZ39 in Zurich. Henry F. Levy is convinced that we need men like himself for forging such a link.