Halleluja! der Herr ist verrückt
This documentary introduces six present day artists who follow in the artistic footsteps of their famous predecessor Adolf Wölfi. Considered as one of the pillars of Art Brut, Wölfi lived in the former Waldau mental clinic near Berne from 1895 until his death in 1930. The present-day clinic has since become the University of Psychiatric Services UPD Berne and houses one of the world's most famous collections of artwork by psychiatric patients from the last century. To this day, it upholds its tradition of according patients the space to explore artistic freedom. Using the Museum of Psychiatry's collection as a basis, the film offers a compelling view of art and the human mind.