Haarig
In a playfully biographical manner, the director recounts her generation’s hairy stories. Whether as a body ornament, political statement or even in the soup, hair is omnipresent – even when shaven. With an ingenious fusion of real-life and archive footage as well as stop-motion technique, the anidoc discovers the tremendous potential of the body’s wispiest part in daily life and in art. A tingling feeling on the head is included.