Grosser Baum auf Reise
A powerful man, who is also the former Prime Minister of Georgia, buys some 100-year-old trees. His men uproot them, some of them as tall as 15-storey buildings, and bring them to his private garden: through villages, over hills and across the Black Sea. To archieve this, other trees must be cut, electric cables moved and new roads paved through mandarin plantations. The film takes the concept of uprooting from its metaphorical meaning to an oppressive, tangible and yet surreal reality. An ode to the rivalry between men and nature.