Glassboy – Il bambino di vetro
The eleven-year-old Pino suffers from a life-threatening form of hemophilia and is not allowed to leave the house. When he is given the chance to become part of a gang of children, he begins to fight for his freedom. With immense courage he challenges his physical limits, defies parental anxiety and his grandmother's eccentric beliefs and shows them that he too has the right to live like everyone else.