Gangs Of Baghdad
The film showcases the experiences of people who fell victim to criminal and terrorist deeds that are nowadays widespread throughout Baghdad. Two families and a young girl share with us the details of terrible events they personally witnessed, such as kidnappings, blackmail and, in some cases, random and deliberate killings.
Film director, Aida Schlaepfer, seeks to shed light on a side of life in Bagdad that, even if it has been dealt with before, has not been given enough attention.