Frontaliers entre deux eaux
In the early 1980s there were just thirty. Today, more than 3'000 French workers cross Lake Geneva every day aboard the “Leman” ferry to come and work in Switzerland. The first ferry leaves Evian at 5:40 am with its cargo of labourers. At 7 am it’s the turn of the white-collar workers and at 8:20 am the “Blondes' Club” of mainly saleswomen step aboard. In the opposite direction come those finishing their night shift – nurses, night watchmen and bakers – who take the first Lausanne ferry home to sleep in France. Welcome aboard the “Leman”, a boat bridging two worlds which know very little about one another.