Frauenbauer
Three to five farms fold in Switzerland every day. Restructuring, pressure from abroad and subsidy cuts mean the end for many farms. At Bucheli’s in Geuensee in the canton of Lucerne this is often the topic of discussion. None of the children want to take over the farm and mill, and thus the land that was once farmed by them undergoes zoning, the very basis of their life cobbled with detached family houses. The Hartmann’s, who run the municipal farm in Kilchberg in the canton of Zurich are also struggling, not necessarily to survive, but rather for privacy as well as understanding from the urban population. Wendy Peter, who runs an organic farm in Willisau, has examined the changes and phenomena concerning agriculture and works actively on an international level for farmers, particularly for farmer’s wives.