Formales Gewissen
The final film of the trilogy with which the filmmaker explores possible forms of human interaction with their surroundings. The puppet-like figures representing individuals move through associative rooms, laboratories in which various levels of reality are disordered and re-arranged. Poetic moments of contemplation alternate with nightmarish scenarios depicting isolation and loneliness. Attempts to communicate and meet founder due to their inherent impossibility.