Fireline
While massive eruptions occur in Iceland, young volcanologist Matilda is stranded in Zurich. Between webcam footage of the bubbling landscapes and the dull rhythm of a folk festival in her hometown, a longing for the vastness of Iceland grows within her. In a late-night phone call with an old friend, she shares her feelings. She confesses her sense of alienation – from the place, from the time, from herself. In their conversations, memories, thoughts, and existence begin to overlap – between exploration and longing, between origins and departure, between fire and stillness.