From errand boy to Tour de France winner. A legendary cycling professional looks back on his fabulous career, tells about his dream of becoming a cycling racer and of how he realised it against all obstacles thanks to persistence and the greatest sacrifices. He becomes a winner in the most important races in his discipline. His exemplary career is outlined in a portrait of one of the most popular Swiss sport legends that goes straight to the heart.