Federica de Cesco
When writer Federica De Cesco published her first bestseller at 16, she became a literary icon. 80 books later and she is firmly ensconced in the hearts of a million readers. Director Jacusso accompanies the writer on inspirational trips to Japan and Malta, casting an eye over her shoulder during the creative process, and offering a personal insight into the passionate writer's professional development and work. In addition, female readers talk about how the writer's courageous female protagonists have been an important role model for them and give the audience an aural regalement of De Cesco's work in Europe's most beautiful libraries.