Favela Olímpica
The film unfolds in Rio de Janeiro on both sides of the wall separating the new Olympic Stadium and the favéla Vila Autódromo. Nothing prevents the co-existence of these two worlds but some judge them “incompatible” including Rio’s Mayor. His wish to reclaim this area, reserved for Rio’s poor since the 1990s, sets off a lopsided power struggle as people with little means fight to keep their home. Meanwhile, the Opening Ceremony approaches.