Farid – Zürich oder irgendwo
A film about Zurich told from the perspective of those who live on the margins of society: sans papiers, rejected asylum seekers, foreign vagrants, illegal prostitutes searching for a home here in one way or another. The focus of the film is on the Palestinian author Farid Dhamra, a rejected asylum seeker and his impending deportation to Israel. He keeps a diary, jotting notes about the shattered dreams of migrants who live more or less illegally in Zurich – and in isolation. Farid writes and writes, as if bearing witness to his own deportation.