Face au juge
Subsequent to indictments and arrests, the examining magistrate deals with the individual cases. While listening to the accused in closed sessions and deciding their fate, he is directly confronted with brutal social reality. The accused have much to tell about themselves: dramas, accidents, violence, conflicts, misunderstandings, thoroughly calculated schemes and brutal, ill-considered behaviour makes a world come alive in the examiner’s office, appearing at once absurd, ludicrous and tragic. A human comedy is being played out right before our eyes.