Er/Ich
Eric is my enemy. Politically, he is very rightwing; I am very left-wing. He is all for sending foreigners home; I am all for legalising illegal immigrants. He wants to shut down my independent cultural centre; I want to see his party banned. For him I am a terrorist. I would like to terrorise him, however generally it is not worthwhile. Therefore I try to learn more about him.