Egoïste – Lotti Latrous
Having lived a fulfilling family life, Lotti Latrous started questioning her path, which raised to doubt the meaning of her affluent and luxurious lifestyle. Lotti came to see herself as dependent on the social norms and demands of her society. Her soul was not fulfilled. In order to make home and give love to the sick and needing people in Abidjan (Ivory Coast), Lotti Latrous abandoned her family. Madame Lotti calls herself “the biggest egoist of the world” because of the social judgement she was confronted with and her moral conflicts with regard to her family.