When her apartment is terminated, student Nelly moves with her slightly demented grandmother to her plot in the community garden. Inspired and supported by her enamoured neighbour, she sets off to fight the pedantic president of the family garden, Franco, and unwittingly shakes the well-kept secret that once divided her family - and which had its beginning in the colourful and multicultural community garden world.