Dream Live Die – A James Dean Tribute
Late Beulah Roth Spiegelglas (1907-1990) was the wife of photographer Sanford Roth. The Roths traveled intensively between Europe and Hollywood. Sanford Roth met James Dean on the set of GIANT in 1955, a few months before the tragic death of the comedian. Twenty years after the death of her husband in Rome Beulah wrote this beautiful text that serves as a breadcrumb for this feature film.