Dirty Gold War
A fable about the gold industry, an excursion behind the scenes of this very prosperous sector. On one end of the spectrum, there are the sparkling displays in jewellery shop windows and the luxury industry itself, on the other end there is the condition of those damned by dirty gold, from the Indians to the activists who fight against this murky cartel. A film that transforms the viewer's perspective about this business and makes a contribution to the necessary discussion in favour of more ethically responsible gold.