The wolf polarizes and fascinates, and it brings disorder into our system. 150 years after the wolf was wiped out in Central Europe, it is inexorably conquering its place. Are wolves dangerous to humans? Is a living together possible? The wolf splits the opinions and his return revives the rejection of humans again. Starting from the return of the wolves to Switzerland, we are looking for clues to Austria, Lusatia, Poland, Bulgaria and Minnesota, where free-living wolf packs are not uncommon.