Die grosse Stille
For the first time ever, cameras are let into the Grande Chartreuse monastery in the French Alps, home to the legendary Carthusian Order. Life within monastery walls is one of continuous silence, repetition, and prayer.The film itself reflects the order’s austerity in its silent meditation on monastic life, with no music other than the monastery chants, no interviews, no commentary and no extra material. Days tick by and seasons change, and Die Grosse Stille imparts the feeling of a monastery by becoming one rather than simply depicting one. A film about total awareness and the men who devote their lifetimes to God in the purest form, contemplation.