1971: Nora is a young housewife and mother, living in a quaint little village with her husband and their two sons. The Swiss countryside is untouched by the major social upheavals the movement of 1968 has brought about. Nora’s life is not affected either; she is a quiet person who is liked by everybody – until she starts to publicly fight for women’s suffrage, which the men are due to vote on in a ballot on February 7, 1971.