Die Freiheit des Erzählens
Gad Beck is a great story teller. He was ten years old when the Nazis came to power and 19 when his great love Manfred Lewin was deported and killed in Auschwitz. He was interned at Rosenstrasse camp in Berlin in 1943 but set free after unique street protests by non-Jewish relatives. As leader of an underground group Gad Beck afterwards helped many illegal Jews to survive until he and his friends were caught. How is history remembered and told? A film about the poetics of memory and about the omnipresence of media representations in history. A film about negotiating between generations, about curiosity, flirtation and tact. A film about mundane heroism and gay lust for life in a murderous time.