International affairs would hardly be what they are without conference interpreters. Yet little is known about these language artists working in the shadow of the mighty. The film follows six interpreters, belonging fo different generations, through the jungle of inernational communication. From the Chancellery in Berlin to Strasbourg, the Hague and Brussels, from Geneva to Djibouti and into the history of their profession back to the Nuremberg trials.