Die Angst hat 1000 Augen – Städte im Zeichen des Terrors
London, New York, Madrid or Oslo. Each attack has led to an increase in security: new laws, surveillance of individuals, trade and financial transactions, more cctv cameras, biometric scanning, ever expanding security architecture. An exploration of how the threat of terrorism has changed urban life. Remembering 9/11, the film looks forward to changes that are bound to come to our cities, and emphasises the fragile balance between our need for security and our longing for freedom.