Didi Contractor - Marrying The Earth To The Building
Since the mid 1990s, American-born architect Didi Contractor has been passionately implementing her architectural visions in North West of India, the Kangra Valley, at the foot hills of the Himalayas combining rural traditions with modern requirements. This documentary introduces us to her creations – houses built from clay, bamboo, slate and river stone, constructed in tribute to their natural surroundings.