Desire: the Carl Craig Story
An intimate portrait of legendary techno producer, DJ and record label creator Carl Craig and an ode to his beloved city, Detroit. Raised in a middle class African American family, Carl's parents fostered his artistic pursuits, even if that meant breaking with his family's tradition of pursuing higher education. With Detroit's decline and recovery as a backdrop, the film follows the career of a musical pioneer whose genre-defying techno music has been performed around the world.