Der Zauberberg
“The Magic Mountain” by Thomas Mann is an epic novel that is as monumental as it is entertaining: Hans Castorp, a budding naval architect, ends up in the snow and ice because he wants to visit his sick cousin in a lung sanatorium for a few days. He then stays for seven years. The novel scrutinises his era like an X-ray machine. The documentary film presents the overwhelming natural backdrop; interviewees provide access to this work of the century. The novel is not just a story - it is the Magic Mountain!