Der Himmel so nah
This art film is based on audio and video recordings that Luis Schmidlin collected during a journey to Naples in 2024. In his poetic double projection, the artist works with long takes, spontaneous encounters, and striking constellations. The bustling life in the narrow streets meets the mysterious underworld of the dead in the Napoli Sotterranea. Social tensions emerge, offering a deep and unsettling glimpse beneath the surface. A cinematic reflection on existence at the edge of an awakening supervolcano.