Der Eismann
In August 2020, the well-known Swiss polar researcher Konrad Steffen died on the Greenland ice. It is suspected that he fell into a crevasse covered in fresh snow while on a routine trip to a measuring station. To this day, there is no trace of him. Embedded in the breathtaking landscape of the Arctic, the film takes a very personal look at Koni Steffen's life, his thoughts and his motivation.