Delphine Seyrig, portrait d'une comète
Delphine Seyrig, remarkable woman and actress, died on 15 October, 1990. Her performances, from “L'année dernière à Marienbad” by Alain Resnais to “India Song” by Marguerite Duras, included 34 films for the cinema, 13 television films, and 33 plays. Jacqueline Veuve, filmmaker and Delphine Seyrig's friend, wished to break the silence surrounding her memory in making an emotional, subjective documentary which retraces the life of the woman who was a mythic actress, a relentless feminist, and also simply a friend.