Dawn
The film is a psychological drama behind closed doors, in which four comrades in arms pressure the young Elisha to overcome his moral qualms and fully commit to the armed struggle. The story is set in Palestine in 1947, during the British mandate period. The Zionists are fighting for the establishment of a Jewish state. A member of the armed Jewish underground has been sentenced to death by the British authorities. In return, the resistance has kidnapped a British officer, trying to redeem their friend. The insurgents spend the night together, waiting for the outcome of the negotiation. If the British hang their friend at dawn, one of them will shoot the British officer held as a hostage. Based on the novel by Nobel Peace Prize winner Elie Wiesel, Dawn sheds a new light on a key moment in history that allows us to re-examine the current political disputes.