Das Vermächtnis eines Patrons - Warum Rudolf Geigy nach Afrika aufbrach
The film shows the genesis of the Swiss Tropical Institute under the direction of Rudolf Geigy. From his employees and students he was partly admired, partly feared. His moods and outbursts were legendary. As a wealthy industrialist, he was able to afford virtually everything and generously invested in the establishment of the Tropical Institute, but also made considerable development aid in Africa. A search for traces with contemporary witnesses.