Das Kongo Tribunal
In the form of a tribunal with an international cast and filmed on-location in Eastern Congo and in Berlin, the film examines the causes and backgrounds for the war now ongoing for almost 20 years in the Great Lakes region. The result is a humanly harrowing, profound analytic tableau of the neo-colonial world order.