Courrier du Pacifique
Choreographer Serge Campardon creates a show whose theme is Basque emigration. His grandfather left the French Basque country for California at the beginning of the century. His father returned. Inspired by this family destiny, the choreographer looks into the traditions of his ancestors and the region’s folklore, to produce these “slices of life” based on the Basque exodus.