Compagni di Galera
A lonely and bitter man ends up in prison after committing an act of violence. The harshness of everyday life behind bars makes him feel his loss of liberty as almost unbearable. The inmates with whom fate has brought him in contact are doing time for a variety of crimes that include robbery, drugs and attempted murder. They come from many countries, far and near: France, Italy, Macedonia, South America. Many different languages are spoken and occasional friendships, in some cases rather strange ones, are struck up. At a little party organised to celebrate his return to freedom the protagonist talks about this little world of prison and about the project for a new life he dreamed up in the long hours of captivity, a project which remains tenuous even now. For some, freedom in the big world can be even more difficult than life in prison.