Chronique paysanne en Gruyère
The shooting of this farming chronicle in the Gruyère region lasted a whole year, from July 1989 to July 1990. A year of work and festivities in the family of Conrad and Louise Bapst, their children and grandchildren, who live in La Roche (canton of Fribourg). In summer, part of the family goes up to the upper pastures with the herd, and, for the next three months, will move six times as the grass for the cows grows in higher and higher places. Down at the farm, the rest of the family bring in the hay, the after crop, and tend the vegetable garden.Then come the autumn and winter chores, feast-days, the sale of cheeses, voting for or against the Swiss Army, the meetings to discuss whether or not to join the European Union. A patient and human approach to an almost silent minority of Switzerland.