Chronique d'une performance
Swiss artist Yann Marussich has always sought to provoke through his radical work. In residence at a former prison in Montevideo, now converted into a contemporary art centre, the performer engages in a reflection on concrete. Totally invested in his approach, Marussich attempts to physically immerse himself in this heavy and hostile material, a symbol of colonisation of bodies and territories.