Cher monsieur, cher papa
The film deals with the subject of paternity and identity building through the eyes of five young men aged between seventeen and twenty-one, from different family, social and cultural backgrounds. Common to all is their singular relationship with their fathers. Some of them communicate exclusively via web cam or have a conflictual relationship with him. Others look for traces of the father they have never known. One last one chants a rap text on his lack of paternal support and the men who help him to develop his personality. Their parallel stories enable the progressive discovery of their difficulties, resources or dreams and reflects them with real, imaginary or virtual masculine figures, who populate their existence.